Home / Moda / Zdrowie / Od połowy sierpnia aż do połowy października trwa czas na śliwki

Od połowy sierpnia aż do połowy października trwa czas na śliwki

Od połowy sierpnia aż do połowy października trwa sezon na śliwki. Chętnie je niszczymy, stosujemy do powideł, kompotów czy napoi i suszymy. Czy jednak śliwki są zdrowe? Jak oddziałują na bliski system? Czy warto włączyć je do swojej diety? Przeczytaj towar i poznaj odpowiedzi na te zagadnienia!
Śliwki zawierają szereg substancji odżywczych, odpowiednich dla polskiego zdrowia, między innymi pektyny, czyli płynny błonnik, witaminę C, A, E (bardzo rzadko trwa w produktach), a oraz witaminy z grupy B (przede każdym B6). Gra tym śliwki to też źródło magnezu, potasu, żelaza, fosforu i wapnia.
Już powyższe dobroczynne substancje zawarte w śliwkach informują o tym, iż te efekty są dobre dla naszego systemu i o zapoznać je do diety. Przyjrzyjmy się im blisko wszystko nieco bliżej.
Śliwki są owocami, które doskonale oddziałują na pozycję jelit oraz działają w pozbyciu się zaparć. Stąd również są dobrym punktem w profilaktyce przeciwko nowotworowi jelita grubego.


Zawartość witamin z klasy B sprawia, że polski system nerwowy działa bardziej dobrze, dzięki temu śliwki mogą dokonać, że polskie samopoczucie się poprawi. Owoce na zdrowszy stan ujawniają się najdoskonalszym rozwiązaniem.
Śliwki pomogą też niejadkom. Skoro nie musisz się zmusić do jedzenia również posiadasz kiepski apetyt, zjedz kilka śliwek – pobudzają apetyt. Należy ale pamiętać, żeby nie przesadzić z ilością.
Liczba rodzajów śliwek jest wysoka. Warto wiedzieć, iż te o ciemnej skórce mają postaci antyoksydacyjne, to znaczy zwalczają wolne rodniki. Tym tymże opóźniają proces starzenia się skóry.
Śliwki mogą pomóc odwrotnie – szczególnie kiedy zjemy ich sprzedaż dużo. Mogą robić biegunkę i motywy z żołądkiem. Zatem warto spożywać je z umiarem, nawet jeśli lubimy ich zmysł i przenosimy na nie z utęsknieniem przez wszystek rok.
Śliwki są wielkie w błonnik, a tymże tymże ułatwiają czytanie i instytucję jelit. Układ pokarmowy działa sprawniej. Nic to dziwnego, iż te efekty doskonale poradzą sobie jak prawdziwy element w potyczce z zaparciami.
Śliwki są źródłem sorbitolu, czyli nieprzyswajalnego alkoholu cukrowego. Zawarty jest on w skórze owoców. Jest on w jelitach takie miejsce, które zwiększa produkcję pożytecznych bakterii, usprawniających pracę jelit. Dodatkowo fakt obecny w konkretny rodzaj przyciąga do siebie wodę, a taż nawilża jelita. W obecny środek przyśpieszane jest wydalanie, co uczestniczy w akcji z zaparciami.
W miąższu z kolei objęte są wspomniane już pektyny, czyli rodzaj płynnego błonnika. Gromadzi się on z wodą i wykonywa, że struktura masy kałowej stoi się prawidłowa. I poprawia on w pozbyciu się wszystkich trwających w jelitach składnikach. Badany jest do czegoś w charakterze miotły, działającej w pozbyciu się wszystkiego, co wpływa zaparcia.
Choć surowe owoce pomagają, warto wiedzieć, że najlepsze w sukcesie zaparć będą śliwki suszone. Otaczają one niemal 10 gramów błonnika w 100 gramach produktu. Dodatkowo suszone śliwki przechodzą w sobie wiele witaminy A i dodanego już sorbitolu. Jednak pamiętajmy, że z taką formą śliwek nie powinno się przesadzać – pomimo że zdrowe, są również bardzo kaloryczne.
Czy śliwki są mocne i warto włączyć je do indywidualnej diety? Powyższe wartości tych zysków nie powinny pozostawić najmniejszych wątpliwości. Warto jednak podkreślać, że w niniejszym fakcie umiar jest najistotniejszy, a powiedzenie: co zbyt dużo, to źle, że się niestety sprawdzić.

O admin

Sprawdź także

Uspokajający lub stymulujący, dla przyjemności lub dla zdrowia – dla każdego człowieka znajdzie się odpowiednia forma masażu

REKLAMA: kurs masażu bydgoszcz Uspokajający lub stymulujący, dla przyjemności lub dla zdrowia – dla każdego …