Home / Świat / Sport / O efektywnym pływaniu możemy świadczyć wtedy, kiedy wyćwiczymy w najjaśniejszym szczeblu konkretną technikę pływacką

O efektywnym pływaniu możemy świadczyć wtedy, kiedy wyćwiczymy w najjaśniejszym szczeblu konkretną technikę pływacką

O efektywnym pływaniu możemy prowadzić wtedy, kiedy wyćwiczymy w największym szczeblu konkretną technikę pływacką, co nie nie jest oczywiste. Na skuteczne pływanie skupia się nie tylko szybkość, a przede każdym odpowiednie (wzorcowe) ułożenie ciała, które daje prędkość, minimalizuje zmęczenie i wiele eliminuje możliwość wystąpienia urazów. Aby pływanie mogło być skuteczne, pływak musi dokładnie zrozumieć własne mięso oraz znać swoje możliwości.

Opadające biodra. Z opadającymi biodrami podczas pływania walczy dużo osób. Warto zauważyć, że polskie ciało w wodzie zatrzymuje się jak huśtawka: kiedy podnosimy głowę wysoko nad tafle wody, nasze stopy opadają, kiedy z zmiany chcemy zanurkować, nasze nogi automatycznie budują się w górę. Aby zachować odpowiednią formę podczas pływania, trzeba starać się znaleźć punkt równowagi. Jeżeli to się uda, wykaże się, że nogi mogą w zespole nie pracować, natomiast na że nie zaczną opadać. Znalezienie odpowiedniego balansu ciała zapewnia bardziej opływowe kształty, zmniejszony wysiłek na zajęcie nóg blisko powierzchni wody, a ponadto gwarantuje wykorzystanie mięśni tułowia do ważniejszej skali napędowej.

Oszczędzaj pracę serca. Jeden skurcz serca w wodzie jest warty 2-3 skurcze na lądzie. Warto więc oszczędzać pracę serca, na co pomysł na wydajność pływacka. Możemy zaobserwować ją zbyt pomocą SPL – jest ostatnie niezwykle wyraźny sposób, liczący na liczeniu kroków w wodzie. Szczególnie istotne stanowi obecne, aby zawsze być świadomym kroku pływackiego i trzymać wydajny krok podczas niewielkich prędkości. Wzrost liczby wykonywanych ruchów zawsze powinien być zrobiony chęcią wzrostu prędkości, zaś nie zmęczeniem lub brakiem koncentracji.

Dobra technika. Dobra technologia jest znacznie istotna, tak ważna, że warto poświęcić dla niej nawet czas, na jakim nam chce. Toż korzystna technika pozwoli nam wykonywać zawody i efektywnie pływać bez nadmiernego obciążenia. Gdyby będziesz pływał „za wszelką cenę”, kosztem swoich mięsni i zmęczenia, zupełnie nie osiągniesz sukcesów naprawdę pięknych kiedy z zdrową techniką.

Wydłużanie ciała. Wydłużanie ciała podczas pływania stanowi niewyobrażalnie aktualne i należy nieustanne nad nim chodzić. Dzięki wydłużeniu możliwe jest niezmiernie zwiększenie zakresu ruchów i zmniejszenie tarcia. Wydłużenie ciała ułatwia również rotację.

Odpowiednia rotacja ciała zapobiegająca kontuzjom w wodzie. Jednak o pływaniu wymienia się, że istnieje wtedy niemal urazowa dyscyplina sportowa, to przecież powstaje w niej do urazów oraz obciążeń. Żeby ich ujść, należy przede wszystkim skupić się na pozytywnej rotacji ciała, należy pracować nad czystym i symetrycznym obrotem z obustronnym oddychaniem. Rotacja ciała na brzegi daje zmniejszenie oporów, ale także bardzo zwiększa zasięg ruchów. Stanowi zatem ważne przede każdym dla kobiet pływających kraulem.

Pływanie efektywne jest zatem płynięciem z dobrze wypracowaną techniką i doświadczeniem swojego ciała. To rzecz nad organizmem, ale również nad umysłem. Pilnowanie postawy ciała, oddechu, odpowiedniego rozluźniania mięśni i koncentracji, a dodatkowo poprawiania wszystkiego szczegółu i związku sprawia, że sięgamy do dużej doskonałości.

O admin

Sprawdź także

Jak powiedział członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są obecnie na nowej prostej.

Jak napisałem członek zarządu Barcy, negocjacje z Argentyńczykiem są obecnie na tej prostej. Sprawą, nad …