Home / budownictwo / Koniec z programami budowy parkingów podziemnych w sercu Łodzi.

Koniec z programami budowy parkingów podziemnych w sercu Łodzi.

Reklama: Zarządzanie parkingiem Bydgoszcz

Koniec z zamiarami budowy parkingów podziemnych w środowisku Łodzi. To rynek drogie przedsięwzięcie, na które nie ma chętnych. Dlatego władze miasta odkładają na parkingi piętrowe. Na razie wytypowały 3 lokalizacje dla takich obiektów. Dostają się one na obszarze kwartałów danych do rewitalizacji.

O budowie parkingów podziemnych przedstawia się w Łodzi z lat. Także za zarządu komisarycznego próbowano znaleźć inwestora, który zbudowałby podziemny parking na pl. Komuny Paryskiej. Przy podsumowaniu poprzedniej kadencji prezydent Łodzi przyznała, iż nie udało się wybudować parkingów na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego ani koncesji. Według biznesmenów, odnosi się to ze za wysokimi wydatkami, bo budowa jednego miejsca parkingowego w podziemnym obiekcie to 100 tys. zł. Stopa zwrotu takiej inwestycji, jak parking podziemny, to 40-50 lat.

Dlatego finansowaniem takich lokacie w Polsce są zainteresowane tylko fundusze norweskie. Władze Łodzi postanowiły więc postawić na tańsze, wysokie parkingi. Na ich strukturę są chętni. Żeby parkingi mogły stanąć w miasto miasta, muszą stać uznane plany zagospodarowania przestrzennego. Magistrat zapowiada, że Miejska Pracownia Urbanistyczna będzie bardzo pracować nad planami dla ścisłego centrum. Jeżeli będziemy znać, gdzie parkingi mogą powstać, to zostaną dwa rozwiązania – sprzedaż działki inwestorowi, który wybuduje parking albo partnerstwo publiczno-prywatne, czyli centrum da działkę, a inwestor wystawi na niej parking. Miejsca na parkingi naziemne zostały tylko określone w stronie rewitalizowanych kwartałów.

O admin

Sprawdź także

Welocypedy elektryczne – metodyka perspektywie

Rosnąca marka oraz obecność rowerów elektrycznych na opcjach powoduje, że właśnie widok takiego jednośladu nikogo …