Home / Bez kategorii / Kilka najważniejszych reguł zdrowego żywienia uczniów

Kilka najważniejszych reguł zdrowego żywienia uczniów

zdrowejedzenie Owoce i warzywa są idealnym źródłem witamin, biopierwiastków, lecz też wody i błonnika pokarmowego, co wspiera prawidłową perystaltykę jelit oraz sprawia korzystnie na mikroflorę przewodu pokarmowego. Ostatnio chwali się zasadę „Zjedz 5”, co świadczy wykształcenie nawyku spożywania pięciu porcji tych artykułów dziennie. Toteż warzywa i owoce winnym stanowić częścią składową każdego posiłku ucznia. Przykładem takiej piątki zapewne istnieć: szklanka świeżego soku owocowego, dwa duże daktyle, cząstka pomidora, surówka z marchewki lub selera, jabłko. W porządku zajęć szkolnych dziecko wykonuje zarówno pracę umysłową jak i fizyczną (gimnastyka). Poranny posiłek zapewnia dostarczenie siły na drogę do nauki i kilka pierwszych lekcji. Aby uczucie głodu nie przeszkadzało w dalszej nauce, wskazane jest zjedzenie następnego posiłku – drugiego, szkolnego śniadania. Niezbędne jest, aby drugie śniadanie było dostarczane z domu, oraz nie brane w handlu. Rodzice mają więc pewność, że dziecko spożyło posiłek, natomiast nie słodycze. Na różne śniadanie należy więc dziecku przygotować kanapkę lub jogurt i produkty. Jeśli maluch nie może obyć się bez słodkiej przekąski spakujmy mu do szkoły zbożowe ciastka czy wafelek z mlekiem, który świetnie smakuje i powoduje cennego wapnia. Do picia w grupie najciekawsze będą lekkie soki owocowe, warzywne, woda mineralna. Oprócz niedoboru witamin charakteryzuje je długa kwotę kalorii. Że dziecko popada w szkole dłużej niż przez 5 lekcji lub ma zajęcia pozalekcyjne, warto pomyśleć zjedzenie posiłku obiadowego w szkole. Jeżeli uczeń powraca do domu powinien dostać obiad po powrocie. Zalecany obiad powinien zwrócić nawet 35 – 40 % sile w procesu dnia. Idealnie, gdy posiłek umieszcza się zupy i dania drugiego. Zwracajmy uwagę na sposób przygotowania. Należy zrezygnować z zbyt częstego jedzenia potraw smażonych w wielkim obrazie natomiast w panierkach. Każdy obiad musi zawierać warzywa, produkt z węglowodanami złożonymi oraz białkowy. Dziecko po posiłku i krótkim odpoczynku jest lepsze, chętniej się uczy, aktywniej pomaga w atrakcji lub zajęciach dodatkowych.

O admin

Sprawdź także

Wyszukujemy antenę do odbioru telewizji naziemnej

Po frustracji z telewizji analogowej odbiór sygnału telewizyjnego wzorze DVB-T jest bliską codziennością. Przejście na …