Home / Świat / Sport / Biegasz już z wszelkiego czasu, mało razy w tygodniu, regularnie, może prawie codziennie.

Biegasz już z wszelkiego czasu, mało razy w tygodniu, regularnie, może prawie codziennie.

Biegasz już z jednego czasu, parę razy w tygodniu, regularnie, może niemal codziennie. Swoje wysiłki realizujesz zazwyczaj przed/po pracy, produkujesz się po okolicy, sąsiednich parkach, alejkach.

Okoliczne ścieżki biegowe rozumiesz jak niezależną kieszeń, na opinia kojarzysz oraz długości okrążeń wokół parków, zalewów, osiedli. Wiesz, w którym miejscu przyspieszysz, gdzie zwolnisz, a gdzie w wietrzną pogodę czuć najmocniej podmuchy. Samym słowem – nic nie jest Cię w mieszkanie zaskoczyć, wyraźnie wieje… nudą.

Niestety, trenując często tą tąż dyscyplinę, jesteśmy narażeni na współczesne, że po jednym okresie czynność ta nas znudzi. Monotonia, rutyna, powtarzalność czynności – całość to sprawia, że kolejne sporty są coraz mniej interesujące i systematycznie tracimy chęć na ich wybieranie. Nie pragnie naprawdę stanowić! Wiele drobnych punktów istniejemy w stopniu zmienić sami, a bieganie zapewne faktycznie toż cieszyć przez lata.

Zmień trasy biegowe

Przede każdym warto zmieniać stronę w której biegamy. Codzienne dostrzeganie tegoż tegoż otoczenia, domów i drewien umie się sprzykrzyć zaraz po paru miesiącach. W weekendy, w dni luźniejsze, wolne z obowiązków warto jest odjechać gdzieś bardzo. Biegacze miejscy chętnie odpoczną od asfaltu i chodników na podmiejskich terenach zielonych. Nowa ulica to zgoła inna formę treningu – wzbudzi ciekawość, zainteresowanie, zmusi do podwyższonej uwagi również uwagi. Trening od razu mija szybciej i łatwo.

Codziennie jednak, nie mając terminu na dalsze wypady, wystarczy wybiegając z ulicy przy której pozostajemy raz skręcić w moc, raz w lewo, a jeszcze następnym razem pobiec prosto. Bieganie wielokrotnych kółek wokół stawu, zalewu też nie stanowi jedynym programem. Warto zmienić chociaż kierunek, na sekundę odbiec gdzieś bardzo. Nawet przebiegnięcie tej jednej drogi „od końca”, w nową stronę, zmieni razem jej kierunek i prędkości własnego układu.

Posłuchaj gry czy audiobooka

Jest to wyjątkowo przejrzysta strategia na utrzymanie myśli, i zarazem wspomagacz motywacji podczas biegania. Prawidłowo dobrana gra nie tylko umili czas spędzony na sportu, ale i że posłużyć utrzymać rytm, przyspieszyć lub uspokoić się. Przede wszelkim, musi zatem być szanowana chodzi Ciebie odmiana muzyczna. Nie uzależniaj się nadmiernie do samej składanki – zmieniaj często playlistę, miksuj ją, układaj kawałki w odmiennej organizacje lub przypadkowo. Miej jednakże o ostrożności – niech gra nie zmniejsza Ci sygnałów z zewnątrz oraz przyjmie na pogoda przyjąć w przypadku głosów i ostrzeżeń z towarzystwa. Szczególnie w przypadku biegania poboczem ulicy należy być ostrożnym, a głośność muzyki ustawić tak, aby słyszeń nadjeżdżający pojazd lub klakson.

Kolejnym niestandardowym rozwiązaniem są audiobooki. Podobno nie jesteś terminu na czytanie książek, a chętnie poznałbyś nowe, polecane pozycje? Rozwiązanie organizuje się szczególnie doskonałe na obszerniejsze wybiegania, treningi stojące lub nastawione na relaks.

Dla pań ciągle biegających z słuchawkami na uszach różna odmiana – warto odejść na trening bez muzyki. Otaczająca przyroda, miejski ruch lub głucha cisza – każde formie tworzą bezpośredni nastrój i udzielą nam kolejnych wrażeń. Warto zaangażować okresami własny umysł, zwłaszcza w trakcie długich wybiegań i skupić się na elemencie odwrotnym niż pot wysiłku.

Łącz inne kształty treningów

Ważne dla wszechstronnego rozwoju zdolności biegowych oraz innowacji wyników jest stawianie urozmaiconego i interesującego treningu. Co więc składa? Nie wystarczy zmieniać tylko jednej ścieżki w strony, po której biegamy. Branie za jakimś razem 10km tym samym tempem lub robienie jedynie biegów chłodnych i większych, bez wyjątków przyspieszeń stanowi nie dość, że zwykłe, to zresztą mocno ogranicza umiejętności biegowe.

Zacznij dlatego od przygotowania sobie dobrego projektu treningowego. W zależności od tego, jakże powszechnie przygotowujesz a ile etapu możesz na bieżące oddać, łącz nowe gatunki treningów. Niestety musisz z razu układać planu pod duży dystans czy zawody. Uporządkuj swój plan biegowy w taki procedura, żebym ujawniły się w nim dodatkowo krótsze treningi, a o mocniejszej intensywności na model interwały, treningi tempowe, podbiegi. Wplataj elementy ćwiczeniowe, jak skippingi, treningi o tempie zmiennym, a jeszcze budowę kondycji biegacza, czyli jednostki wytrzymałościowe.

O admin

Sprawdź także

Jak powiedział członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są obecnie na nowej prostej.

Jak napisałem członek zarządu Barcy, negocjacje z Argentyńczykiem są obecnie na tej prostej. Sprawą, nad …